Nowoczesna sauna w nowoczesnym domu

Marzec 10th, 2011

Żyjemy w coraz to nowocześniejszych czasach, więc nic dziwnego, że ludzie poszukują coraz to nowocześniejszych rozwiązań do swoich domostw. Obecnie typowym standardem zaczynają być sauny, które kiedyś kojarzyły się tylko i wyłącznie z rozmaitego rodzaju obiektami sportowymi, a dziś coraz częściej są montowane w domu. Oczywiście, jak przystało na czasy nowoczesne, klienci mogą zainwestować w saunę nader innowacyjną i na nader wysokim poziomie.

Sauna w domu to całodobowy dostęp do najlepszego sposobu na relaks

Inwestując w takowe będziemy mogli dostosować pod swoim kątem kształt i rozmiar kabiny, dodatkowe półeczki na ręczniki czy też napoje, rozmiar i ilość okien, wzornictwo, lampki, oświetlenie, rozmiar pieca, ilość podestów, a nawet sposób zamykania drzwi. Sauna w domu może być dostosowana dokładnie do wymagań jakimi wobec niej się cechujemy. Dobranie jej pod kątem własnego gustu to szansa na to aby po pierwsze wkomponować ją do wyglądu własnego, często bardzo nowoczesnego mieszkania, a po drugie szansa na osiągnięcie takich właściwości, które wpłyną na nas pozytywnie.

Każdy dzień lepszy dzięki saunie

Styczeń 14th, 2011

Odwiedzajmy sauny

Odwiedzając saunę ludzki organizm zyskuje moc, dzięki której staje się wypoczęty, tą drogą organizm jest stymulowany i to właśnie jest przepis na zdrowie , a także jak stać się cały czas aktywnym mimo ciągłych trudności do przezwyciężenia. Aby dokonać wyboru oferty saun, należy przede wszystkim pomyśleć nad rodzajami sauny czy jacuzzi, wtedy będziemy mogli oddać się całkowitej przyjemności zażywając kąpieli w jacuzzi czy saunie. Sauna parowa dostarcza nam niemal anielskich przeżyć a tym samym wspaniale rzutuje przy przemianie materii i energii gdyż poprawia tempo spalania tłuszczy i węglowodanów. I tak oto sauna parowa przyczynia się do utraty niepotrzebnych warstw tłuszczowych. Pozwala również wypocić niekorzystne związki aby skutecznie oczyścić z tych nieprzydatnych cząstek cały ustrój, to działa jako oczyszczająca dieta.

Kabina infrared

Promienie podczerwone , jakie generuje sauna infrared, jest to odżywcza droga uzdrawiania , która doprowadzi do tego, że skóra odzyska naturalny blask. To promieniowanie dokonuje swoistej energetycznej rewolucji skóry. Najlepszym sposobem na wspomaganie naturalnych barier ochronnych staje się sauna fińska. Bowiem sauna sucha powoduje, że nasz ustrój wspomaga działanie na niego wysokiej temperatury w saunie. Po owej kuracji w saunie odzyskamy energię aby nie dać się niechcianym zarazkom, a sauna jak najbardziej nas w tym wspiera.

Jak jest w saunie

Sauniana przyjemność może trwać o wiele dłużej, gdy zechcemy sprawić dla siebie saunę parową, fińską czy też saunę infrared w naszym domu. Wtedy musisz nawiązać łączność z odpowiedzialnym za budowę sauny projektantem tych wynalazków, takim jak producent saun. Za pewien czas pozostanie tylko pozyskać parę akcesoriów, na przykład piec do sauny generujący ciepło w saunie a wraz z poprzednim powinno się kupić sterownik do sauny, który jest niezbędny w saunie oraz, jeśli nie pociągnie to za sobą większych kosztów warto wybudować taki wygodny wynalazek jak kabina sauny. Taka domowa sauna to czysta przyjemność każdej chwili oraz pielęgnowanie zdrowia.

Stawiam na saunę – w domu

Listopad 17th, 2010

Dobre zdrowie to jedno z najważniejszych pragnień

więc skupiamy się na utrzymaniu jak najodpowiedniejszego stanu zdrowia, by móc cieszyć się życiem. Korzystnie na zdrowie wpływa sauna fińska, sauna infrared i sauna parowa. Wrażenie lekkości , które przeżywamy przebywając w saunie to jedynie część pierwsza saunianej kuracji, perspektywą jest to , iż zarówno sauna jak i jacuzzi wpływa korzystnie na nas oraz gwarantuje znacznie sprawniejszą wydolność. Sauna parowa dostarczy nam niemal anielskich wrażeń przy czym na dodatek wspaniale oddziałuje na przemianę materii a to dlatego, że przyspiesza ten proces.

Sauna parowa

Dzięki temu sauna parowa prowadzi do utrzymania zadbanej figury. Ułatwia nam usunąć z ustroju niepotrzebne substancje w ten sposób skutecznie oczyścić z tych nieprzydatnych cząstek czerwony, życiodajny płyn, to działa jako uzdrawiająca terapia. Inne działanie posiada sauna na podczerwień. Bowiem ta sauna opiera się na powstawaniu w jej obrębie promieni infrared , a one posiadają niemal zbawienny wpływ na ludzką skórę i głębsze powłoki skórne. Najlepszym sposobem na wspomaganie naturalnych barier ochronnych staje się sauna fińska. Czas spędzony w saunie suchej sprawia że, nasza odporność zyskuje dodatkowe „wspomagacze” z powodu znacznego wzrostu zakresu temperatury przy opadającej intensywności wilgotności.

Kiedy już zakończy się „sauniana terapia” odzyskamy energię do odpierania ataków ze strony patogenów. Gdy posiadasz sporo tak zwanego „szmalu” może warto postawić własną saunę domową. To bardzo dobra inwestycja zarówno w przyszłość jak i w zdrowie, gdyż po korzystaniu z własnej sauny od razu dostrzeżemy tego efekty. Piękniejsza skóra, lepsza przemiana materii, odporność – to tylko kilka z wielu pozytywnych skutków chodzenia do sauny. Może warto więc postawić na saunę i cieszyć się każdą spędzoną w niej chwilą.

Rodzaje saun

Listopad 9th, 2010

Typy saun różnicuje się przede wszystkim na podstawiem dwóch podstawowych czynników – temperatury i wilgotnosci powietrza – którym poddawane jest ciało osoby w nich przebywających. W zależności od natężenia oddziaływania tych dwóch czynników sauny dzieli się na kilka podstawowych rodzajów.

Sauna sucha

Ten typ sauny charakteryzuje się tym, że w pomieszczeniu sauny panuje temperatura od 60°C do 120°C a wilgotność powietrza jest niska i zawiera się w zakresie od 5 do 20%. Temperatura jest, więc bardzo wysoka zaś powietrze suche (jego wilgotność jest o kilkanaście procent niższa niż w typowych pomieszczeniach mieszkalnych). Warunki panujące w saunie suchej sprawiają, że przebywająca w niej osoba szybko się poci ale jednocześnie skóra bardzo szybko wysycha a włosy stają się tak gorące, że zaczynają parzyć.

Sauna parowa

Sauna mokra

Sauna mokra to sauna, w której kąpiel rozpoczyna się w temperaturze rzędu 50°C i z czasem podnosi się ją do około 90°C, jednocześnie polewa się wodą gorące kamienie dzięki czemu pomieszczenie sauny wypełnia się parą podnosząc wilgotność powietrza do około 25 - 40%. W porównaniu z sauną suchą w warunki panujace w saunie mokrej są bardziej przyjazne dla organizmu.

Sauna parowa

W saunie parowej kąpiel odbywa się w temperaturze około 40 - 50°C a powietrze ma wilgotność powyżej 80%. Wysoką wilgotność w saunie parowej osiąga się przy pomocy generatora pary.

Jak należy korzystać z sauny

Listopad 9th, 2010

Planując wizytę w saunie należy na conajmniej dwie godziny wcześniej unikać jedzenia posiłku. Do sauny nie wolno iść pod wpływem alkoholu, w dniu wizyty w saunie najlepiej zupełnie z niego zrezygnować.

Pobyt w saunie powinien być podzielony na kilka etapów a przed wejściem do sauny należy się do tego odpowiednio przygotować. Z sauny najlepiej jest korzystać nago ale dopuszczalna jest bawełniana bielizna, która tylko minimalnie ogranicza eliminację toksyn z organizmu.

Przygotowanie

Zanim wejdziemy do sauny należy zdjąć wszystkie metalowe ozdoby i wziąć prysznic, który oczyści skórę ułatwiając pocenie – przemawiają za tym również względy higieniczne. Po wyjściu z pod prysznica należy dokładnie osuszyć skórę ręcznikiem a wchodząc do sauny zabierać ze sobą drugi, suchy ręcznik.

Pierwsze wejście do sauny

Po wejściu do sauny układamy ręcznik na najniżej położonej ławie i siadamy lub kładziemy się na nim. Pierwszy pobyt w saunie powinien trwać od kilku do kilkunastu minut, po czym należy przejść do fazy schładzania organizmu.

Schładzanie organizmu

Rozgrzane w saunie ciało należy schłodzić zimną wodą pod prysznicem lub w wannie. Nie należy robić tego zbyt gwałtownie, aby nie doszło do szoku termicznego. Po ochłodzeniu organizmu należy spędzić jeszcze kilka minut w normalnej, pokojowej temperaturze.

sauna parowa

Kolejne cykle ogrzewania i schładzania

Po wystudzeniu organizmu pora na kolejny cykl ogrzewania, tym razem po wejściu do sauny można zając miejsce na wyżej położonej ławie, gdzie panuje również wyższa temperatura. Po kilkunastu minutach, gdy uznamy, że organizm rozgrzał się już wystarczająco przechodzimy znowu do schładzania organizmu w zimnej wodzie. Rozgrzewanie należy przerwać również wtedy, gdy zauważymy pierwsze oznaki przegrzania takie jak osłabienie, ucisk na klatkę piersiową, przyspieszone bicie serca. W czasie jednego seansu w saunie powinno się przejść dwa lub trzy cykle ogrzewania a całkowity pobyt w saunie powinien trwać od jednej do półtorej godziny. Po zakończeniu pobytu w saunie należy odpocząć i popijając wodę mineralną lub soki uzupełnić płyny utracone w czasie seansu.

Dlaczego warto korzystać z sauny

Listopad 5th, 2010

Z sauny warto korzystać z wielu powodów. Podczas pobytu w saunie człowiek, pocąc się obficie pod wpływem wysokiej temperatury, oczyszcza organizm z nagromadzonych w nim toksyn a skóra staje się zdrowsza, bardziej elastyczna i gładka. Pobyt w saunie to swoisty trening dla całego organizmu. Dzięki niemu układy obronne organizmu poddane wpływowi ekstremalnych warunków nabierają wyższej sprawności i łatwiej radzą sobie z atakującymi organizm drobnoustrojami. Wywołany zmianami temperatury naprzemienny skurcz i rozkurcz naczyń krwionośnych powoduje wzrost ich elastyczności a w rezultacie wzrasta sprawność układu krążenia i lepsze ukrwienie różnych narządów ciała. Powoduje to z kolei lepsze dotlenienie organizmu i sprawniejsze usuwanie produktów przemiany materii – polepsza się czynność wydzielnicza nerek, co skutkuje poprawą gospodarki wodno-elektrolitowej organizmu. Pobyt w saunie sprawia, że włókna mięśniowe na skutek lepszego dotlenienia i szybszego usuwania metabolitów przez szybciej krążącą krew, stają się elastyczne i bardziej sprawne.

Jednocześnie korzystanie z sauny ma zbawienny wpływ na ludzką psychikę, uspokaja, pomaga się zrelaksować i zapomnieć o kłopotach dnia codziennego. Wynika to z tego, że wysoka temperatura pobudza wydzielanie niektórych hormonów, wśród nich znajdują się endorfiny nazywane hormonami szczęścia. Dodatkowo atmosfera sauny sprzyja wewnętrznemu wyciszeniu i odprężeniu.

Producenci i sprzedawcy saun

Producentów saun i sprzedawców gotowych modeli, często sprowadzanych z zagranicy jest wielu. Warto wybrać najlepszego.

My polecamy:

Centrum sauny z Sopotu. Firma zajmuje się kompleksowym wyposażeniem w urządzenia odnowy hotele, centra spa i wellness. Oferuje sauny na miarę projektowane i budowane pod konkretne pomieszczenia, według wymagań zamawiającego. Prócz budowy sauny Wandex oferuje piec do saun, jacuzzi, łaźnie rzymskie i tureckie oraz inne urządzenia spa.

Sauna Activ z Gdańska. Firma koncentruje się na rynku trójmiejskim i oferuje sauny w bardzo konkurencyjnej cenie. Przedsiębiorca nie posiada tak dużej oferty jak Wandex, ale agresywna polityka cenowa przyniosła mu sporą popularność.

Wskazania do korzystania z sauny

Korzystne oddziaływanie sauny jest pomocne w leczeniu takich dolegliwości jak bolesne napięcie mięśni, przewlekły reumatyzm, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, przewlekłe zapalenie i nieżyt oskrzeli, astma oskrzelowa, niskie ciśnienie krwi, zaburzenia przemiany materii. Pobyt w saunie to dobry sposób na zahartowanie organizmu przy zmniejszonej odporności organimu. Działanie sauny wykorzystuje się także w trakcie zabiegów odnowy biologicznej.

Kto nie powinien korzystać z sauny

Niestety ze względu na ekstremalne warunki jakie panują w saunie nie wszyscy mogą korzystać z jej uroków. Jeśli mamy wątpliwości, czy pobyt w saunie nie będzie dla nas niebezpieczny najlepiej swoją decyzję skonsultować z lekarzem.

Poniżej wymienione są niektóre przeciwwskazania do korzystania z sauny:

sauna z kobietą w środku

  • wysokie nadciśnienie
  • choroby skóry
  • ciąża
  • przeziębienie
  • niewydolność krążenia
  • padaczka
  • kamica nerkowa
  • schizofrenia i inne schorzenia psychiczne
  • choroby nowotworowe
  • gruźlica
  • choroby weneryczne
  • wszystkie choroby w okresie ostrym i podostrym
  • menstruacja
  • ostre stany zapalne.